Prima Pagina Stiri Noi reglementari cu privire la obtinerea certificatului pentru spatiu cu destinatie de sediu social
Cautare
Categorii

Noi reglementari cu privire la obtinerea certificatului pentru spatiu cu destinatie de sediu social

 

In conformitate cu prevederile art. 17 alin. (3) din Legea nr. 31/1990 privind societatile comerciale, republicata, cu modificarile  si completarile ulterioare, la inmatricularea societatii comerciale si la schimbarea sediului social se va prezenta la sediul oficiului registrului comertului:

a) documentul care atesta dreptul de folosinta asupra spatiului cu destinatie de sediu social inregistrat la organul fiscal din cadrul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala in a carui circumscriptie se situeaza imobilul cu destinatie de sediu social;

b)un certificat emis de organul fiscal prevazut la lit. a), care certifica faptul ca pentru imobilul cu destinatie de sediu social nu a fost inregistrat un alt document ce atesta cedarea dreptului de folosinta asupra aceluiasi imobil, cu titlu oneros sau gratuit, ori existenta altor contracte prin care s-a cedat dreptul de folosinta asupra aceluiasi imobil, dupa caz;

c) in cazul in care din certificatul emis potrivit lit. b) rezulta ca sunt deja inregistrate la organul fiscal alte documente care atesta cedarea dreptului de folosinta asupra aceluiasi imobil cu destinatie de sediu social, o declaratie pe propria raspundere in forma autentica privind respectarea conditiilor referitoare la sediul social, prevazute la alin. (4).

  

Pentru a veni in sprijinul solicitantilor, ONRC si ANAF au dispus masuri pentru simplificarea formalitatilor administrative, astfel incat, incepând cu data de 6 februarie 2012, cererile de inregistrare a documentului care atesta dreptul de folosinta asupra spatiului cu destinatie de sediu social si de eliberare a certificatului pentru spatiul cu destinatie de sediu social vor fi preluate de oficiile registrului comertului odata cu cererile de inregistrare avand ca obiect inmatriculari/schimbari de sediu social si vor fi transmise administratiilor finantelor publice, alaturi de actele doveditoare ale dreptului de folosinta, astfel cum au fost depuse in sustinerea cererilor de inregistrare adresate oficiilor registrului comertului.

Administratiile finantelor publice vor emite si transmite la oficiile registrului comertulu i,  certificatele pentru spatiul cu destinatie de sediu social si adeverintele privind inregistrarea documentului care atesta dreptul de folosinta asupra spatiului cu destinatie de sediu social, in termenele prevazute de Ordinul Presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr. 2112/2010 pentru aprobarea Procedurii de solicitare si eliberare a certificatului pentru spatiul cu destinatia de sediu social, precum si pentru aprobarea modelului  si continutului unor formulare, astfel cum a fost modificat prin Ordinul nr. 78 din data de 26.01.2012 al Presedintelui ANAF, publicat in Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 75/30.01.2012.

Formularul-tip “Cerere de inregistrare a documentului care atesta dreptul de folosinta asupra spatiului cu destinatie de sediu social  si de eliberare a certificatului pentru spatiul cu destinatie de sediu social”, va fi pus la dispozitia solicitantilor, de oficiile registrului comertului, la depunerea cererii solicitantii având obligatia de a atasa  timbrul fiscal corespunzator, in original.

Consecinta directa a acestor masuri o reprezinta faptul ca perioada aferenta tuturor formalitatilor necesare infiintarii unei firme se comprima integral in termenul de 3 zile. Prin urmare, incepând cu data de 6 februarie 2012, solicitantii nu se vor mai adresa administratiilor finantelor publice, pentru obtinerea certificatelor pentru spatiul cu destinatie de sediu social si a adeverintelor privind inregistrarea documentului care atesta dreptul de folosinta asupra spatiului cu destinatie de sediu social, acestea urmand sa fie obtinute prin intermediul oficiilor registrului comertului.

Sursa: www.onrc.ro


Taguri: contract de comodat  contract de inchiriere  infiintare firma  dovada sediu social  sediu profesional  sediu social
Mutare sediu social
Daca doresc sa mut firma (sediu, depozit, spatiu de prezentare) intr-un sat apartinand aceluiasi judet in care se afla in prezent sediul social, ce trebuie sa... mai mult
documente sediu social /mandat administrator
Luna viitoare, la o societate comerciala expira contractul de comodat al sediului social si mandatul administratorului. Se doreste mutarea sediului social al... mai mult
Prelungire valabilitate sediu social
Buna ziua, Va rog sa ma ajutati in urnatoarea problema: Firma la care lucrez a fost infiintata in aprilie 2009, iar pentru sediul social a fost incheiat un... mai mult

Comanda
telefonic
0244.55.00.11
0732.22.33.55
Sondaj de opinie