Prima Pagina Stiri Obtinerea certificatului digital calificat pentru semnatura electronica
Cautare
Categorii

Obtinerea certificatului digital calificat pentru semnatura electronica

Certificatul digital calificat pentru semnatura electronica se obtine de la unul dintre furnizorii de certificare acreditati in conditiile Legii nr. 455/2001 privind semnatura electronica. Lista acestor furnizori se gaseste pe website-ul Ministerului Comunicatiilor si Societatii Informationale, www.mcsi.ro, sectiunea Registrul furnizorilor de servicii de certificare, sau pe website-ul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala (ANAF), www.anaf.ro, sectiunea Declaratii electronice, categoria Informatii depunere declaratii. Lista furnizorilor de certificate acreditati o puteti gasi in sectiunea Utile.

Inregistrarea certificatului digital calificat

Pentru siguranta transmiterii datelor, certificatul digital calificat trebuie sa fie confirmat de firma care l-a eliberat. Pentru aceasta, se descarca in calculatorul de pe care se vor transmite declaratiile documentul de confirmare de pe website-ul ANAF, www.anaf.ro, sectiunea Declaratii electronice. Se completeaza documentul de confirmare si se aplica semnatura digitala in casuta Semnatura utilizator. Atentie!!! Se completeaza doar in jumatatea de sus, nu se semneaza si in locul Autoritatii de Certificare.

La tastarea butonului Validate Signature nu trebuie sa apara erori. Se trimite acest fisier prin e-mail la firma care a eliberat certificatul digital. Aceasta va verifica datele din documentul dvs. si va aplica semnatura electronica in casuta Semnatura autoritate de certificare, dupa care va inapoia pe adresa dvs. de e-mail documentul confirmat. Documentul de confirmare se salveaza pe discul calculatorului de pe care urmeaza sa fie transmise declaratiile.

Cu acest document de confirmare va inregistrati pe website-ul ANAF, astfel: intrati pe portalul ANAF, meniul Declaratii electronice, modulul Inregistrare certificate calificate. Selectati (cu butonul Browse) documentul de confirmare, apoi il transmiteti tastand butonul Transmite documentul. Dupa parcurgerea acestor pasi, se introduc in campurile care se genereaza, datele solicitate:

- codul unic de identificare al contribuabilului (adica operatorul economic pentru care veti transmite declaratiile fiscale);

- denumirea contribuabilului;

- adresa contribuabilului.

Dupa completarea acestor date se tasteaza butonul Submit pentru transmitere. Pe ecran se va afisa, formularul 150 „Cerere pentru utilizarea unui certificat digital calificat”, completat cu datele pe care le-ati introdus anterior. Pentru tiparirea acestui formular se apasa butonul Tipareste cererea.

Important!!! Daca doriti sa depuneti declaratii fiscale pentru mai multi contribuabili, apasati pe „Continua cu inregistrarea unui alt CUI” si procedura se reia ca mai sus.

Documentatia necesara pentru inregistrarea formularului 150 la unitatile fiscale

Pentru utilizarea serviciului „Depunere declaratii on-line”, ulterior obtinerii formularului 150 „Cerere pentru utilizarea unui certificat digital calificat”, contribuabilii vor depune la orice unitate fiscala din subordinea ANAF:

- formularul 150 listat, semnat si stampilat de contribuabilul pentru care se depun declaratiile fiscale;

- documentul de identitate al titularului certificatului calificat, in original si copie;

- documentul in original si copie, care atesta calitatea titularului certificatului calificat, de reprezentant legal al contribuabilului (acest document poate fi Hotararea Adunarii Generale a Actionarilor sau Statutul societatii comerciale);

- documentul de imputernicire, autentificat de notarul public, din care rezulta dreptul titularului certificatului calificat de a semna declaratiile fiscale pentru contribuabil, in situatia in care titularul certificatului calificat nu are calitatea de reprezentant legal al contribuabilului reprezentat.

Dupa depunerea documentatiei, contribuabilii vor primi o confirmare pe adresa de e-mail mentionata in formularul 150 pentru utilizarea serviciului Depunere declaratii on-line.

Oferta Doctor Finance Semnatura Digitala >>>

Sursa: Directia Generala a Finantelor Publice Valcea, www.finantevalcea.ro

 


Taguri: calculator de taxe  semnatura digitala  declaratia 112  impozit  contabilitate firma  infiintare firma  anaf  cod fiscal  consultanta fiscala
contributii sociale
Ce contributii i se vor retine la un administrator remunerat cu o indemnizatie pe baza de contract de mandat ,si cum se vor declara in D.112? mai mult
contributii sociale
O firma din Romania platitoare de tva, emite o factura de servicii juridice catre un client din Austria, care are cod valid de TVA, Carui art.din Codul fiscal... mai mult

Comanda
telefonic
0244.55.00.11
0732.22.33.55
Sondaj de opinie