Prima Pagina Stiri Noile reglementari privind facturarea electronica - partea a II-a Noile reglementari privind facturarea electronica - partea a II-aACTUALIZARE !!! Ordonanta pentru suspendarea aplicarii dispoziÅ£iilor Legii nr. 148/2012 privind inregistrarea operatiunilor comerciale prin mijloace electronice suspenda aplicarea prevederilor Legii nr. 148/2012 privind inregistrarea operatiunilor comerciale prin mijloace electronice in vederea acordarii unui timp rezonabil, pana la data de 1 ianuarie 2013, operatorilor economici care desfasoara activitati de emitere, transmitere si arhivare electronica pentru adaptarea infrastructurilor tehnice existente la noul cadru juridic. ≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈ Transmiterea facturilor electronice In ceea ce priveste transmiterea facturilor emise in forma electronica, reglementarile stabilesc ca aceasta se poate face fie prin mijloace electronice, fie pe suport hartie. Facturile pot fi transmise individual, in pachete (doua sau mai multe facturi in forma electronica, emise in momente de timp diferite si transmise catre acelasi beneficiar in acelasi moment de timp) sau in loturi (doua sau mai multe facturi in forma electronica, emise in momente de timp diferite si transmise catre beneficiari diferiti in acelasi moment de timp). Externalizarea serviciilor de emitere, transmitere si arhivare a facturilor electronice In situatia in care o firma doreste sa emita si sa transmita documente electronice, dar nu indeplineste conditiile impuse de lege, emiterea, transmiterea si arhivarea documentelor in forma electronica, pe baza de contract, poate fi realizata si de catre firme specializate in prestarea unor astfel de servicii de emitere a facturilor in forma electronica. Certificatul aferent semnaturii electronice a persoanelor care presteaza servicii de emitere, transmitere sau arhivare a facturilor electronice va contine informatii privind calitatea de furnizor de servicii si datele sale de identificare. Amortizarea investitiilor Toate cheltuielile efectuate cu investitiile pentru dotari si alte utilitati necesare desfasurarii emiterii si transmiterii documentelor electronice, pot fi amortizate de utilizatorii acestor documente pe o perioada de 5 ani de la prima inregistrare in registrul electronic ca utilizator de factura in forma electronica. Cheltuielile privind investitiile legate de modificarea si perfectionarea sistemelor informatice utilizate in activitatea de facturare electronica sunt amortizabile pe o perioada de 3 ani, incepand cu data initierii investitiei, probata cu hotararea administratorului, respectiv a consiliului de administratie al persoanei care initiaza cheltuiala, iar in cazul persoanelor fizice, prin declaratie pe propria raspundere. Chitante si bonuri fiscale in forma electronica Chitanta in forma electronica respecta conditiile privind continutul obligatoriu si contine marca temporala ÅŸi semnatura electronica a emitentului chitantei. Bonurile fiscale si bonurile emise de bancomate si de casele de marcat, in forma electronica, au acelasi regim juridic ca si cele emise pe suport hartie. Persoanele impozabile care aleg sa pastreze in forma electronica bonurile fiscale, acestea au obligatia sa notifice ANAF. Legea nr. 148/2012 precizeaza ca persoanele care au obligatia de a emite bonuri prin intermediul caselor de marcat sau al bancomatelor pot pastra in forma electronica documentul generat in forma electronica numai daca: - indeplinesc cerintele privind asigurarea conformitatii informatiilor inregistrate in forma electronica cu cele inscrise pe documentul pe hartie; - arhiveaza si asigura accesul la bonurile emise in forma electronica. Casele de marcat utilizate pentru emiterea bonurilor fiscale in forma electronica se vor aviza cu respectarea prevederilor Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 28/1999 privind obligatia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale. Obligativitatea casei de marcat fiscale - cititi mai multe aici >>> Taguri: case de marcat semnatura digitala consultanta fiscala cod fiscal contabilitate firma UtileDocumente:
Linkuri:
Ce schimba Legea nr. 148/2012 privind inregistrarea operatiunilor prin mijloace electronice?
Publicata in Monitorul Oficial din 24 iulie 2012, Partea I, Nr. 509, aceasta lege modifica regimul juridic al facturilor, bonurilor fiscale sau a chitantelor... mai mult |
||||||||||||||||||||||
Doctor Finance - Tot ce vrei pentru afaceri! Infiintare Firma | Infiintare PFA | Suspendare Activitate Firma | Contabilitate | Protectia Muncii | Resurse Umane | Contracte | ANPC Copyright © 2011 DOCTOR FINANCE - Design by ITXS |